Webbureau stod for min virksomheds online strategi

webbureau
Web

Er du lige som jeg, selvstændig virksomhedsdrivende? Så har du måske også været ude i at hyre et webbureau til at hjælpe din virksomhed på rette vej. Enten står man for alle led i virksomheden selv, eller også står man for at finde ud af hvem der skal stå for de forskellige led.

Jeg hyrede et webbureau til digitale opgaver

Jeg driver en lille virksomhed på fjerde år nu. Det er en online shop som forhandler økologiske og naturlige produkter inden for hudpleje, skønhed og velvære. Jeg startede virksomheden som en enkeltmands virksomhed og kørte den på den måde de to første år. Nu har jeg tre andre ansat til at hjælpe med salg, pakning af varer og senest har jeg ansat en til at stå for vores sociale medier. Jeg har ellers haft et webbureau til at hjælpe mig med de sociale medier. De hjælper mig nu stadig med flere online opgaver, men nu er min virksomheds sociale medie profiler blevet så stærke at jeg fandt det rigtigt at hyre en til at sidde deltid med dem.

 

Som lille virksomhed er det faktisk bare virkelig belejligt at kunne hyre eksterne virksomheder til at stå for opgaver, som ikke behøver foregå inhouse. Langt de fleste af mine digitale opgaver outsourcer jegs stadig til det samme webbureau som har hjulpet mig lige fra starten. Dem som satte min hjemmeside og webshops op, og dem som nu står fir min virksomheds online strategi. Jeg har selvfølelig gjort op med mig selv hvad der bedst har kunnet svare sig. At hyre en eller flere fuldtids ansatte til at lave de opgaver, eller at lade et eksternt webbureau stå for dem. For mig har det bedst kunne betale sig at sende opgaverne ud af huset, da jeg ikke har nok arbejde til en fuldtidsansat til kun at stå for det digitale.

 

Solid online strategi og velfungerende hjemmeside

Webbureauet har stået for min virksomheds online strategi, og når først den er lavet er det egentlig bare op til mig at følge den. Egentlig hjælper de også gerne med det hvis jeg har brug for det. For eksempel hvornår der skal lægges ads op online, og på hvilke platforme de skal op. Skal det være Facebook, Google, Instagram, Youtube eller online banners på diverse blogs og hjemmesider? Et webbureau vurderer ud fra analyser og statistikker, hvilke platforme det er mest hensigtsmæssigt for min virksomhed at være tilstede på, og så udarbejder de en online strategi ud fra det.

About: Kaje